بسیاری از مدیران برای راه اندازی سیستم های پاسخگویی تلفنی به تعقیب پیدا کردن مسیر حل هایی هستند که به لحاظ کمی و کیفی آنها را در موقعیت احسان پیمان دهد. از دسته ی این مسیر حل ها می توان به تاسیس خط تلفن VOIP و مرکز تلفن VOIP اشاره کرد.
در بسیاری از مواقع سوالی که ذهن مدیران را به خویش مشغول می کند اینست که خط تلفن VOIP با مرکز تلفن VOIP چه تفاوتها و اشتراکاتی دارد؟ آیا می توان بدون برقراری مرکز تلفن VOIP از خط تلفن VOIP بهره گیری کرد یا عکس این حالت، آیا می توان بدون خرید خط تلفن ویپ از مرکز تلفن ویپ کاربرد کرد؟
در پیوستگی برای روشن شدن هر چه بهتر موضوع، تعریفی از هر یک ارائه می دهیم.
خط تلفن VOIP چیست؟
خطوط تلفن اینترنتی که با اسم های مختلفی آنها را می شناسیم از دسته سیپ ترانک، سیپ یوزر، سیپ فون و. به نوعی از خطوط تلفن نسل جدید اطلاق می شوند که تمامی امکان برقراری تماس و انجام مکالمه را از راه بستر شبکه برای ما مهیا می سازند.
خط تلفن VOIP دارای قابلیت های جذابی است و توصیه می شود تقسیم مربوط به خطوط تلفن اینترنتی را بطور کامل مطالعه بفرمایید.
نحوه جاسازی و راه اندازی خط تلفن ویپ
برای تاسیس خطوط تلفن ویپ، می بایست در اولین قدم اپراتور مد نظر خویش را مشخص نموده و بعد متعلق به بر اساس شرایط اعلامی از جانب آن اپراتور اقدام به فعالسازی اینترنت دلخواه و مورد عقیده کرده و با برپایی بستر شبکه مناسب، خط تلفن مد نظر خویش را نیز فعال نمایید.
به دلیل آنچه از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی ابلاغ شده است، تقریبا همگی اپراتورهای ارائه دهنده خط تلفن VOIP در ایران می بایست خطوط باره نظرشان را بر روی پایین ساخت های شبکه ی اینترنت خویش پرکار و تحویل مشتری نمایند.
راهنمای خرید خط تلفن آسیاتک
مرکز تلفن VOIP چیست؟
مرکز تلفن VOIP به سیستمی گفته می شود که امکان مدیریت و کنترل تمامی تماس های ورودی و خروجی مجموعه را از راه بستر شبکه و پنل تحت وب در اختیارتان پیمان می دهد. از آنگونه امکانات سیستم مرکز تلفن VOIP به تلفن گویا، منشی خودکار، سیستم ضبط مکالمات، گزارش گیری تماس ها، صف های تماس، نظرسنجی اپراتور ها و . اشاره کرد.
مرکز تلفن VOIP این امکان را به شما می دهد الی بتوانید تمامی خطوط تلفن ویپ، شهری با E1 را به آن متصل نمایید و بر بنیاد آن از امکانات گفته شده مرکز تلفن ویپ بهره گیری نمایید.
اشتراکات و تفاوت های مرکز تماس و خط تلفن VOIP
قطعا متوجه شده اید که مرکز تماس ویپ و خط تلفن ویپ دو موضوع کاملا مجزا و متفاوت هستند. علی رغم اینکه هر دو آنها از یک پروتکل برای برقراری تماس استفاده می کنند، اما هر یک دارای امکانات و شرایط منحصر به فرد خویش هستند.
پروتکل یکسان، قابلیت های متفاوت
بعضی از مدیران گردآور ها با این ذهنیت اقدام به خرید خط تلفن VOIP می کنند که با داشتن خط تلفن به تنهایی، امکاناتی همانند تلفن گویا، رسته تماس و دیگر قابلیت های مرکز تماس نیز بصورت قبل فرض بر روی این خطوط هستی دارد، در صورتی که خطوط ویپ، علی رغم داشتن امکاناتی اغلب از خطوط تلفن آنالوگ، به انفرادی امکانات مرکز تماس را ساپورت نمی کنند و برای سهم مندی هر چه بیشتر و بهتر از این امکانات می بایست اقدام به راه اندازی سیستم مرکز تماس کنید.
داشتن مرکز تلفن VOIP پیش نیاز داشتن خط تلفن VOIP
خطوط تلفن ویپ عموما به دو صورت متفاوت ارائه و عرضه می شوند که شامل خطوط تک خط یا خانگی و خطوط بازرگانی یا همان سیپ ترانک می شود که امکان برقراری شمار تماس های همراه را برایمان میسر می سازد. در صورتی که گرایش به به کارگیری خطوط سیپ ترانک داشته باشید می بایست حتما مرکز تلفن ویپ در گردآور شما هستی داشته باشد الی از این طریق امکان برقراری تماس و استفاده از خطوط تلفن ویپ نیز میسر گردد.
پس به طور کل می تاب گفت، مرکز تلفن ویپ یکتا از پیش دربایستن اصلی تاسیس خطوط تلفن ویپ است و در صورتی که این سیستم وجود نداشته باشد، امکان استفاده از خطوط تلفن نیز مقدور نیست.
نتیجه گیری
خطوط تلفن ویپ و مرکز تماس ویپ، لازم و موم یکدیگرند. به انگیزه بهره مندی هر دو سیستم از یک پروتکل در چهره به کارگیری خطو تلفن ویپ، نیاز به استفاده از دستگاهها و ساز و برگ خاصی جهت کاربرد نیست و از راه اطلاعات یوزر و پسورد و IP به راحتی می توانیدهر شمار خط را بر روی مرکز تلفن ویپ رجیستر کرده و متعلق به استفاده نمایید.
همکاری اپل، گوگل و آمازون برای توسعه استاندارد خانه هوشمند
ایرپاد اپل پراستفادهترین هدفون بیسیم در آمریکا
خبر خوب گوگل برای کاربران اندرویدی
زمان معرفی آیفونهای ۲۰۱۸ مشخص شد
آیفونهای جدید قلم نخواهند داشت
تلفن ,خط ,مرکز ,voip ,خطوط ,ویپ ,تلفن voip ,خط تلفن ,مرکز تلفن ,تلفن ویپ ,خطوط تلفن
درباره این سایت